+36 70 574 1499 izabella@timeforyou.hu

 Mi ez a rengeteg rémtörténet? Te ne válj áldozattá!!

Sok rémtörténet terjed arról, hogy kit hogyan vertek át xy szolgáltatások igénybevétele közben. Biztosan lesz olyan, akinek nem fog tetszeni, amit most le fogok írni, de az, kérem, hogy gondolkodjon el rajta, miért okoz nála feszültséget ez a téma. Szerintem, ha kiszervezünk valamit, akkor igenis a mi felelősségünk az, hogy képben legyünk a témában. Nem azt mondom, hogy aki weboldalt akar magának programoztatni, az előbb váljon maga is coderré, de azt azért tudni kell, hogy mit várhat az adott szolgáltatótól. Igen vannak olyanok, sajnos, akik arra szakosodtak, hogy lehúzzák a sokadik bőrt is a másikról, de inkább mondjuk azt, hogy lehúzzák arról akiről le tudják. Neked nem kell áldozattá válnod! Van néhány tippem, megosztom Veled, hogy szerintem mit tehetsz meg a biztonságodért.

Mire gondolok?

Előző példánál maradva, arra gondolok, hogy tudjam azt, hogy az emberem, akire rábízom a netes jelenlétem, amikor végzett, át kell, hogy adjon minden hozzáférést az oldalamhoz, a tárhelyemhez. A domain az én nevemen kell legyen. Ami az oldalamon és főleg a színfalak mögött történik, az mind az enyém. Sokan azt gondolják, hogy nekik ezeket nem kell tudni. Aztán pedig mindenki hibás, amikor át vannak verve. Vagy, vetítsük ki ezt az egészet, a virtuális asszisztenciára. Egy kicsit egyszerűbb a helyzet, mert valószínűleg, amit kiszervezel nekem, azt előtte magad csináltad. Van róla fogalmad, hogy mi mennyi idő kb és mennyi munkát igényel. Ha egy virtuális asszisztens elkezdene simliskedni, valószínűleg időben rájönnél. Miért? Mert tisztában vagy a folyamattal, a lépésekkel. Visszatérve az előző példához, vagy gondolkodhatunk grafikai tervezésben, szövegírásban, seozásban, stb, stb.. teljesen mindegy, a lényeg, hogy légy tisztában legalább nagyvonalakban azzal, hogy miért is fogsz fizetni. Tudom-tudom kevés az időd, nem azért szervezed ki, hogy akár picit is foglalkozz vele. Csak utána ne sírj, hogy átvertek!

Gondolod megérné egy kis időt rászánni? Akkor figyelj!

Leírom Neked, hogy szerintem, hogy mehetsz biztos(abb)ra. Teljesen biztosan sosem tudhatod, de ha már kiszűröd az elején a rossz fiúkat/lányokat, akkor valószínűleg pár ezressel több marad a zsebedben. Na de nem húzom az időt, íme az én ötleteim a döntéshez.

  • Nézz utána a szolgáltatásnak. Kerülj képbe azzal kapcsolatban, hogy amit mással el akarsz végeztetni, az mennyi idő, hogyan valósul meg, milyen lépések vezetnek az eredményhez. Legyen egy kép a fejedben az adott dologról, amire szükséged van, amiért fizetni fogsz. Tudj értelmes kérdéseket feltenni a témában. Ha a másik oldalon lévő érzi, hogy képben vagy, kevésbé fog próbálkozni azzal, hogy megpróbáljon átverni.
  • Kérj árajánlatot. Nem egyet, hanem legalább 8-10 db-ot. Nézd át őket. Igényes? Marad. Nem igényes? Kuka. Olyan, mint egy laborlelet, egy szót se értesz belőle? Ha mind olyan, hát maradjon, válaszd ki azt amelyikből a Google segítségével kiszűröd a lényeget. Ha van közte “halandó” nyelven írt, az egy jó pont. Nekem fontos, hogy az aki megtisztel a bizalmával, értse, hogy mit is akarok neki eladni. Kérlek, tégy magadnak egy szívességet azzal, hogy maradj tárgyilagos. Ne írd le az ajánlatkérésben, hogy fogalmad sincs az adott témáról.
  • Válassz ki legalább ötöt és nézz utána a cégnek / vállalkozónak. Például ezeken a helyeken:
    – Negatív lista: A listákból kiderül, hogy (leendő) partnerünknek van-e adótartozása, vagy folyik-e már végrehajtás ellene.
    – Pozitív lista: A köztartozásmentes adózókat tartják itt nyilván. A lista minden hónap 10.-én frissül, tehát elég informatív.
    – Céginformáció: A legfontosabb adatokat ingyen is meg tudod nézni. Székhely, adószám, fő tevékenység, alapítás éve, jegyzett tőke, nettó árbevétel. Ha rosszat látsz, akkor felejtsd el, hátra se nézz. Ha itt szimpatikusak az adatok, akkor az jó pont. Rafináltabbak, akár Google maps segítségével még a címet is megnézhetik. Láttam már elvileg működő céget gyönyörű weboldallal, egy romhalmazra mutató címen székelni. Kellett némi idő, míg megszereztem tőlük a jogosan nekem járó pénzt. Szóval, nem hinném, hogy egy ilyen ellenőrzés üldözési mániára utalna. 🙂
    – Facebook, weboldal: Jó esetben, ezen a ponton már az ajánlatkérés előtt túltetted magad, de ha nem, hát jobb későn, mint soha. Nézd meg miket oszt meg. Vannak hasznos tartalmai? Ír érthetően a szolgáltatásáról? Amikor olvasod a sorait, úgy érzed Neked ír? Vagy csak odahányt valami szakzsargonnal túlspékelt betűhalmot? Nem mindegy, ugye érzed? Nincsenek ilyen megjelenései? Gondold végig, jó ötlet-e szóba állni vele.

Remélem maradt legalább három, akiknek visszaírhatsz, hogy szeretnél velük egy telefonos megbeszélést, vagy ha úgy igényled egy személyes találkozót.

  • Jó esetben, már képben vagy a kiszervezendő feladat elvégzésének folyamatával, de ha nem akkor olvass utána, vagy kérdezz meg valakit, akiről tudod, hogy vett már igénybe olyan szolgáltatást amit Te épp most szeretnél. Lehet, hogy ez körülményesnek tűnik, de hidd el a zsebed hálás lesz érte.
  • Megbeszélés. (Lehet, hogy ez nem mindenkinél divat, de szerintem fontos.) Ugye tudod, hogy fel kell készülnöd rendesen? Kérdés-kérdés-kérdés. Legyen felírva minden, amit nem értettél, ami nem volt világos, hogy mit jelent az árajánlaton. Kérdezd meg, hogy pontosan mi a menetrend az adott cégnél / vállalkozónál, ha nem mondja el magától. Fontos, hogy mire a megbeszélés véget ér, képben legyél a folyamattal, tudd, hogy amit szeretnél hogyan fog megvalósulni. Ha ködös a kép amikor befejezitek, az nem jó, nagyon nem. Ha ő, -aki elvileg megoldaná a problémádat- nem tudta Neked elmondani, hogy mit, hogyan, mikorra fog megcsinálni, az nem egy jó jel. DE, ezt Te is érzed. Tételezzük fel, hogy maradt legalább kettő, akivel el tudod képzelni az együttműködést.
  • Kérj türelmet a döntés meghozásához.
  • Gondold át a fennmaradó lehetőségeket. Ha egy maradt, bent a kosárban, akkor elvileg sima ügy, ha több akkor sem kell megijedni, sőt annak kell örülni, mert hátra van az utolsó mérce.
  • SzerződésTERVEZET!! Ez fontos! A választottadtól, -ha több maradt, mindtől- kérj be szerződéstervezetet, a megbeszéltekre, ha többen maradtak, akár jelezheted is, hogy még azután döntesz, ha megfelel a szerződés is. Bár szerintem ez evidens. Olvasd el figyelmesen mi szerepel azon a néhány lapon, mert nem akarom ismételni magam, de fogom, hogy a zsebed hálás lesz érte. Szolgáltatása válogatja, hogy minek kell benne szerepelnie, de általánosságban véve, jó ha ezek a részek benne vannak:
    – Szerződő felek adatai
    – A szerződés tárgya
    – A szerződés ideje
    – Megbízás / vállakozási díj
    – Titoktartás
    – Felmondás
    – Egyéb rendelkezések
    -Mellékletek
    Ha minden úgy szerepel benne, ahogyan megbeszéltétek, akkor szuper. Ha át tudod nézetni egy hozzáértővel, ne sajnáld rá az időt.
  • Szerződéskötés. Ha ezeket végigcsináltad, akkor nagy az esélye, hogy a lehető legjobbal fogod megkötni a szerződést.Kockázat persze így is van, de egyrészt jól átrágtad, kihullott a férgese, másrészt a szerződés véd.
    Remélem hasznosnak találtad és adsz magadnak időt a szolgáltatás megismeréséhez és a jó döntés meghozásához.

 

 Arra gondoltam, hogy támogatlak azzal, hogy adok Neked ajándékba egy kis időt. Pár oldalon összeírtam néhány hasznos technikát, tippet, amivel időt teremthetsz magadnak. Klikk a linkre és olvasd el.
AJÁNDÉK Időgazdálkodási tanulmány – 8+2 TIPP Cégvezetőknek

 

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial

Tetszett? Oszd meg a barátaiddal.